اهمیت مشاوره شغلی برای کسب و کارها

اهمیت مشاوره شغلی برای کسب و کارها

رسیدن به هدف و رشد در شغلی که با علایق، اهداف شخصی و ارزش های اصلی شما همسو باشد، می تواند به شما در رسیدن به حرفه خود کمک کند. با این حال، تشخیص و دستیابی به فرصت مناسب می تواند برای شما چالش برانگیز باشد. اگر مطمئن نیستید کدام مسیر حرفه ای را طی کنید، یک مشاوره شغلی می تواند به شما کمک کند.

در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که چگونه یک مشاوره شغلی می تواند در رسیدن به اهداف حرفه ای و آینده شغلی به شما کمک کند پس با ماه همراه باشید.

اهمیت مشاوره شغلی برای کسب و کارها

اهمیت مشاوره شغلی برای کسب و کارها

مشاوره شغلی چیست ؟

مشاوره شغلی خدماتی است که به شما در انتخاب مهم شغلی کمک می کند. این کار گاهی اوقات مشاوره شغلی یا پیشرفت شغلی نامیده می شود. این نوع راهنمایی می تواند به شما در شناسایی و ماندن در اهداف شغلی کمک کند و همچنین اقدامات لازم برای تحقق آن اهداف را انجام دهد.

اهمیت مشاوره در کسب و کارها چیست؟

امروزه به دلیل بوجود آمدن مشاغل گوناگون، بسیاری از افراد اطلاع دقیقی نسبت به دنیای شغلی ندارند. افراد زیادی هستند که بارها شغل عوض می‌کنند و نمی‌توانند شغل مورد علاقه و مناسب خود را پیدا کنند. به همین دلیل در زندگی اجتماعی و شغلی خود با مشکل مواجه می‌شوند و نمی‌توانند به موفقیت برسند. مشاوره شغلی، شغل های مختلف را به مراجعه کننده معرفی می‌کند و با توجه به استعدادها و بودجه شما بهترین شغل را به شما معرفی می کند.

مشاوره شغلی در چه مواقعی به افراد کمک می کند؟

  • در ابتدای راه هستید می خواهید بهترین شغل را برای خود انتخاب کنید
  • از شغلی که در آن فعالیت دارید راضی نیستید و احساس خوبی ندارید
  • می خواهید شغل خود را تغییر دید اما نمی دانید چه گونه باید این کار را انجام دهید.
  • شغل خود را به سختی دارید تحمل می کند و علاقه ای به آن ندارید.
اهمیت مشاوره شغلی برای کسب و کارها

اهمیت مشاوره شغلی برای کسب و کارها

مزایا گرفتن مشاوره شغلی

  • آزمون ها و ارزیابی های مهارت را انجام دهید: یک مشاور شغلی می تواند با انجام تست های مهارت و ارزیابی، به شما در شناسایی زمینه شغلی مناسب کمک کند. آن ها می توانند به شما در شناسایی مجموعه مهارت های خود و کارهایی که با مهارت های خاص شما مطابقت دارند کمک کنند.
  • گزینه های شغلی را بررسی کنید: مشاوره شغلی می تواند به شما کمک کند نگاهی دقیق تر به گزینه های مختلف شغلی بیندازید. شاید مطمئن نیستید که مشاغل با چه نقاط قوت و مهارت شما مطابقت دارد. یک مشاور شغلی می تواند در شناسایی شغل های مناسب به شما کمک کند. شاید شما در حال ایجاد تغییر شغلی هستید و می خواهید بدانید که چه چیزی در دسترس است. مشاوره شغلی می تواند به شما کمک کند تمام گزینه هایی را که برای شما موجود است بررسی کنید.
  • تدوین یک برنامه شغلی: می دانید چه شغلی مد نظرتان است، اما مطمئن نیستید برای رسیدن به شغل مناسب چه مسیری را طی می کنید؟ یک مشاور شغلی می تواند به شما در ایجاد برنامه عمل برای رسیدن به آن شغل کمک کند.
  • مصاحبه با صاحبان مشاغل: روند مصاحبه می تواند باعث خستگی عصبی شود. یک مشاور شغلی می تواند مصاحبه هایی  برای شما ترتیب دهد، بنابراین شما می توانید در زندگی واقعی این مورد را تمرین کنید.
  • غلبه بر موانع:  یک مشاور شغلی می تواند به شما در شناسایی و برخورد با مواردی که در سر راه شما قرار می گیرد کمک کند. به عنوان مثال:  اگر دچار اضطراب یا افسردگی هستید و این موارد باعث ایجاد مشکل در حرفه شما می شود، می توانند با مراجعه به روانپزشک یا درمانگر سلامت روان به شما کمک کنند.

نقش کارشناس و مشاوره در کسب و کارها 

در دنیای امروز نه تنها از طریق اینترنت، بازاریابی و تبلیغات می توان به خواسته ها و نیازهای بیشمار مشتریان پاسخ داد بلکه استفاده از بستر اینترنت یا همان بازاریابی اینترنتی می تواند کسب و کار ها را در رسیدن به اهداف شرکت ها و سازمان ها، کمک کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *