مشاوره اینترنتی تجارت الکترونیک

مشاوره اینترنتی تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک دیگر یک گزینه نیست که پیش روی شما بگذارند امروزه تجارت الکترونیک یک ضرورت است برای کسب و کارها  و جامعه، در تعریفی ساده باید بگوییم تجارت الکترونیکی” انجام تمامی مراحا تجارت که از طریق شبکه های یارانه ای، اینترنت و مخابراتی بدون نیاز به حضور فیزیکی را تجارت الکترونیک می گویند.

تجارت الکترونیکی یک ابزار نیست بلکه یک نگرش نوین و تازه است. تجارت الکترونیکی کسب و کارهای قدیمی را مورد تهاجم قرار می دهد و باعث ایجاد تحویل در کسب و کار شما می شود.

جایگاه تجارت الکترونیکی در جهان

بررسی های مختلفی درمورد تجارت الکترونیک در جهان صورت گرفته است که در این تحقیقات ایران نتوانسته جایگاه خوبی را بدست بیاورد به این صورت که از میان 137 کشور رتبه 77 را کسب کرده است.

وضعیت تجارت الکترونیکی در ایران

تجارت الکترونیک در ایران بسیار نوپا و تازه است که در مراحل اولیه خود قرار دارد. اما از آنجایی که تجارت الکرونیکی از اهمیت بسیار بالایی جهان برخوردار است مسئولان ایرانی درحال تدوین و لوایح مورد نیاز در این عرصه هستند.

اما باز هم بنظر می رسد با برگزاری کلاس ها و دوره های تجارت الکترونیکی هنوز هم میزان آگاهی مردم کشور درباره تجارت الکترونیک، چگونگی استفاده از آن، ابزارهای مورد نیاز تجارت الکترونیک کافی نیست و از سطح پایینی برخودار است.

از طرف دیگر نداشتن شناخت کافی از میزان امنیت موجود در شبکه های داخلی و جهانی باعث شده است که اطمینان لازم وجود نداشته باشد. ناگفته نماند که برخی از فروشگاه های اینترنتی با استفاده از روش هایی همانند: نماد اعتماد، نحویل کالا درب منزل، پرداخت وجه درب منزل پس از گرفتن کالا، برگشت وجه و … این روش ها سعی کرده اند تا اعتماد مردم را نسبت به خود جلب کنند.

امروزه پیش بینی می شود که فروشگاه های اینترنتی به تدریج خود را درمیان مردم جای دهند.

مشاوره اینترنتی تجارت الکترونیک

مشاوره اینترنتی تجارت الکترونیک

آینده تجارت الکترونیک در ایران

تجارت الکترونیکی می توان بهترین آینده اقتصادی را برای ایران را ایجاد کند.

شما به کمک تبلیغات و بازاریابی در فضاهای مجازی می توانید مشکلات اقتصادی را حل کنید. در همین زمینه تجارت الکترونیکی یکی از روش هایی فعالیت تجاری نوین می باشد که شما با قرار گرفتن در رتبه های اول گوگل می توانید از مزایا زیادی بهرمند شوید و در نتیجه آن با گسترش فعالیت های اقتصادی خود بهترین شرایط را برای سود کردن و همچنین ارتباط با مشتریانی در سراسر کشور فراهم کنید.

مهمترین موانع و چالش های تجارت الکترونیکی در ایران چیست؟

  • نداشتن زمینه های لازم حقوقی برای تجارت الکترونیکی
  • نداشتن دانش کافی IT
  • نبودن بسترها و تجهیزات ارتباطی لازم برای دسترسی سریع و آسان کاربران به اینترنت
  • نداشتن امنیت لازم برای انجام مبادلات به صورت الکترونیکی
  • عدم فرهنگ سازی مناسب برای استفاده از تجارت اکترونیکی
  • پایین بودن سطح آگاهی و توجه کاربران به فناوری تجارت الکترونیک
  • نبود راهکار برای دریافت مالیات و حقوق گمرکی.

مزایا تجارت الکترونیک در ایران

  • قیمت مناسب

امروزه بیشتر تراکنش ها و معاملات در حال الکترونیکی شدن هستند و مشتری می تواند هر لحظه از قیمت محصولات با خبر شود در اینجا فروشگاه ها با پایین آوردن قیمت ها مشتری بیشتری می توانند جذب کنند. به همین دلیل شرکت ها ناخودآگاه در پایین آوردن قیمت با یک دیگر رقابت می کنند.

شما با سود کمتر اما فروش بیشتر موفق به تر عمل میکنید و این موقعیت را برای مصرف کننده فراهم می کنید که کالای مورد نظر خود را با قیمت کمتر از فروشگاه های سنتی از بازار آنلاین خرید کند.

  • مقایسه سریع

تجارت الکترونیک این امکان را به شما می دهد که قیمت هارا در چند فروشگاه به طور همزمان با یک دیگر مقایسه کنید. این گرینه یک امتیاز مثبت برای شما است که یک خرید هوشمندانه تر داشته باشید.

  • سود اقتصادی

تجارت الکترونیک این امکان را به شما می دهد که بدون نیاز به داشتن فروشگاه نیست شما تنها با داشتن یک وب سایت اینترنتی می توانید محصولات و خدمات خود را ارائه دهید و به فروش برسانید.

مشاوره اینترنتی تجارت الکترونیک

مشاوره اینترنتی تجارت الکترونیک

مشاوره تجارت الکترونیک

امروزه تنها از طریق اینترنت، بازاریابی و تبلیغات می توان به خواسته ها و نیازهای بیشمار مشتریان پاسخ داد استفاده از بستر اینترنت یا همان بازاریابی اینترنتی می تواند کسب و کار ها را در رسیدن به اهداف سازمانی یاری رساند. با استفاده از مشاوره تجارت الکترونیک سازمان ها می توانند جایگاه بهتر و پررنگ تری در بازار نسبت به رقبای خود کسب کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *