نقش تجارت الکترونیک در توسعه کسب و کار

نقش تجارت الکترونیک در توسعه کسب و کار

با سلام ما خدمت کاربران عزیز و هموطنان گرامی ما یک وب سایت رسمی مشاوره تجارت الکترونیک هستیم و می توانیم به شما در زمینه راه اندازی کسب و کار جدید، بازاریابی، تجارت الکترونیک و… مشاوره دهیم.

قبل از هر چیزی بهتر است با مفهوم تجارت الکترونیک و مزیت های آن اشنا شوید و بدانید که تجارت الکترونیک چه نقشی در توسعه کسب و کار شما دارد تا با خیال آسوده و چشمی باز کسب و کار خود را وارد دنیای اینترنت کنید.

تجارت الکترونیک چیست؟

تجارت الکترونیکی به خرید و فروش کالاها با استفاده از اینترنت و انتقال پول برای اجرای معاملات الکترونیک گفته می شود.

نقش تجارت الکترونیک در توسعه کسب و کار

نقش تجارت الکترونیک در توسعه کسب و کار

برخی از دلایلی به شما پیشنهاد می دهیم کسب و کار سنتی خود را تبدیل به تجارت الکترونیک کنید:

  • دیده شدن خدمات و محصولات شما
  • دیده شدن برند شما
  • بروز بودن
  • امتیازات دولتی برای استارت آپ ها و کسب و کارهای جدید
  • خاص بودن
  • تمایل به رسیدن موفقیت از صفر تا صد
  • سبقت گرفتن از رقیب های خود

مزایای تجارت الکترونیک چیست؟

  • جهانی شدن کسب و کار شما 

تجارت الکترونیک بازارهای سنتی را به بازارهای جهانی واینترنتی تبدیل کرده است. تمامی شرکت ها با کمی تلاش می توانند به سرعت و به سادگی بهترین تولیدکنندگان، مشتریان بیشتر و شرکای بهتری را در سطح جهانی بیابند.

  • کاهش تمامی هزینه ها با تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک می تواند هزینه های ایجاد، پردازش، توزیع و ذخیره سازی اطلاعات کاغذی را کاهش می دهد. بدین ترتیب هزینه های بالای چاپ کاهش پیدا می کند یا کلا از بین می رود.

  • ساعت کاری و سود بیشتر 

در وب سایت شما تجارت همیشه درحال انجام است و اصلا نیازی به اضافه کاری و صرفه هزینه های بیشتر نیست.

  • خرید کارآمد با تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیکی از طریق خرید الکترونیکی باعث کاهش هزینه های مدیریتی تا هشتاد درصد یا بیشتر، کاهش قیمت ها بین پنج تا پانزده درصد و کاهش چرخه زمانی تا بیش از پنجاه درصد می شود.

نقش تجارت الکترونیک در اشتغال

بسیاری نیز در کارهایی کاملا بی ربط به رشته تحصیلی خود مشغول به کار میشوند.اما آیا چاره ای برای این آشفته بازار اشتغال وجود دارد؟ همه ما تا به حال صدها بار واژه کارآفرینی  و کسب و کار جدید را شنیده ایم! اما آنچه معمولا از واژه کارآفرینی در ذهن اکثر ما تداعی شده است با سرمایه بالا، خلاقیت در حد نبوغ و یا در حالت بدبینانه با کارهای موقت و شکست خورده گره خورده است!

البته در حالت سنتی شاید واقعا همینطور باشد!برای یک کسب و کار سنتی نیاز به یک دفتر کار، مغازه، کارگاه و مکان مشابهی هستیم. بعد از آن هم ناچار به تامین هزینه های نسبتا بالا برای تجهیز مغازه یا کارگاه، خرید محصول یا مواد اولیه و ملزومات دیگر هستیم. بنابراین میبینیم که واقعا بدون سرمایه اولیه راه اندازی یک کسب و کار تقریبا امری محال است!

نقش تجارت الکترونیک در توسعه کسب و کار

نقش تجارت الکترونیک در توسعه کسب و کار

اما آنچیزی که در سالهای اخیر ورود به عرصه کارآفرینی و اشتغال را متحول کرده است اینترنت و کسب و کارهای اینترنتی است. شاید به نظر برسد کسب و کار اینترنتی بیشتر یک کار تفننی است تا یک کار جدی! یا اینکه این نوع کسب و کارها برای شرایط کشور ما خوب و مناسب نیست و زیرساختهای لازم را نداریم .

تجارت الکترونیک در کسب و کار های کوچک

آمار تراکنش های مالی تجارت الکترونیک در ایران در سال گذشته واقعیت های زیادی را فاش کرده است. طبق آمار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال گذشته حجم تراکنشهای در سال گذشته حجم تراکنشهای مالی تجارت الکترونیک کسب و کارهای کوچک در کشور بیش از پنجاه هزار میلیارد تومان بوده است! این رقم واقعا رقم قابل توجهی برای کسب و کار های کوچک است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *