ثروت افرینی و کارآفرینی با تجارت الکترونیک

ثروت افرینی و کارآفرینی با تجارت الکترونیک، تجارت الکترونیک یا E – Commerce به معنی راه کارهای الکترونیک و غیر حضوری برای خرید، فروش یا ارائه خدمات و  است که امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی این نوع تجارت به سرعت توسعه یافته و دیگر فقط شامل خرید و فروش های الکترونیکی نمی شود.

ثروت افرینی و کارآفرینی با تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک چیست؟

در حقیقت تجارت الکترونیک به عنوان محل ارتباط فناوری اطلاعات و بازار کسب و کار سبب شده است که بازار دائمی برای فعالیت و اشتغال عده بسیاری در این زمینه فراهم بیاید.

با توسعه این روش تجارتی، امروزه خدمات دیگری همچون مراحلی از تولید، حمل و نقل، سرویس دهی، بازاریابی و … نیز می توانند از طریق تجارت الکترونیک ارائه شوند.

همانطور که مطرح می شود بیکاری یکی از بزرگترین معضلات ایران و برخی کشور های در حال توسعه بوده و به یکی از بزرگترین دغدغه های حاکمان و مسئولان ارشد این کشور ها تبدیل شده است.

برای پایین آوردن نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال راه حل های گوناگونی وجود دارد، امروزه یکی از آسانترین و منطقی ترین راه حل ها، اشتغال زایی بر پایه تجارت الکترونیک است که متاسفانه در کشور ما هنوز به آن اندازه که می بایست جدی گرفته نشده است.

کارآفرینی با تجارت الکترونیک

ثروت افرینی و کارآفرینی با تجارت الکترونیک می تواند شرایط تازه ای به وجود آورد که در آن تولید کنندگان، فروشندگان و مشتریان و تقریباً تمام عوامل دست اندرکار یک چرخه اقتصادی قادر باشند در یک فضای مجازی مشترک با یکدیگر در ارتباط باشند و به تبادل اطلاعات، خدمات، محصولات وپول بپردازند

تجارت الکترونیک راه را برای کارآفرینی در ابعاد وسیع هموار کرده است و بسیاری از کشور ها در جهان مشکل بیکاری خود را با استفاده از این نوع تجارت و اشتغالزایی بر پایه فناوری اطلاعات بر طرف کرده و به توسعه پایداری دست یافته اند.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، اینترنت دیگر فقط مختص افراد خاص یا کسانی که تحصیلات و علم فناوری اطلاعات را دارند نیست، زن، مرد، کودک و جوان از هر ملیت و قوم و دینی خواهان استفاده از اینترنت هستند و روزانه از این فناوری استفاده می کنند.

در عصری زندگی می کنیم که جهان به سوی سهولت انجام امور و اینترنتی و الکترونیکی شدن پیش می رود؛ امروزه در بسیاری از کشور ها دیگر افراد حتی خرید های روزمره و کوچک خود را در منزل از طریق اینترنت با صرف کمترین هزینه و انرژی انجام می دهند و این نشان از اهمیت مقوله تجارت الکترونیک است.

ثروت افرینی و کارآفرینی با تجارت الکترونیک

مزایای تجارت الکترونیکی

این مزایا می­ تواند هم برای مشتریان و هم برای کسب و کارها باشد. از جمله مزایا برای مشتریان عبارت است از :

  • آسایش و راحتی
  • صرفه­ جویی بسیار در زمان
  • دسترسی به گزینه­ های بی ­شمار برای خرید
  • مقایسه محصولات و خدمات با یکدیگر در محیط آنلاین
  • دسترسی به نظرات دیگران در مورد یک محصول یا خدمات خاص
  • کوپن ­ها و تخفیف ­ها در فضای مجازی

اما مزایایی که تجارت الکترونیکی برای صاحبان کسب و کارها دارد عبارتند از:

  • افزایش بی­شمارمشتریان
  • دسترسی به مشتریان در هر نقطه از کشور و حتی جهان
  • نداشتن تعطیلی
  • پرداخت آسان هزینه­ ها توسط مشتریان
  • تراکنش ­های فوری

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *