راه اندازی مشاغل آنلاین ویژه مادران ایرانی

راه اندازی مشاغل آنلاین ویژه مادران ایرانی، در سالهای اخیر مشاغل خانگی با استقبال مناسبی روبه‌رو شده است، گسترش اینترنت و ارتباطات یکی از عوامل موثر در افزایش محبوبیت مشاغل خانگی بوده است. امروزه کسب و کارهای زیادی در حوزه مشاغل خانگی بوجود آمده است. بررسی ایده های موفق در زمینه مشاغل خانگی می‌تواند به شما دیدگاه خوبی برای راه اندازی کسب و کار خانگی دهد. اگر شما هم در فکر راه اندازی مشاغل خانگی هستید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

راه اندازی مشاغل آنلاین ویژه مادران ایرانی

 

معنی مشاغل خانگی چیست؟

یکی از انواع مدل‌های شغلی که قابلیت انجام آن در زمینه‌های مختلف وجود دارد کار کردن در خانه است. انواع شغل خانگی بر اساس مهارت‌ها و تخصص‌های شما دسته بندی خواهند شد. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عنوان مشاغل خانگی را این‌گونه تعریف می‌کند: آن دسته از شغل‌هایی است که توسط عضو یا اعضا خانواده در فضای شخصی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت برای همسایگان شکل می‌گیرد و منجر به تولید خدمت و یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط خانه می‌شود.

معرفی چند شغل عالی برای زنان خانه دار

  • تولید محتوا

اگر دستی بر قلم و مهارت در نوشتن دارید، تولید محتوای متنی برای سایت‌ها، وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین مشاغل اینترنتی برای شماست.

برای تولید محتوا، به هیچ سرمایه‌‌ای نیاز ندارید؛ تنها چیزی که برای شروع کار می‌خواهید:

داشتن مهارت‌های نگارش و ویرایش
تسلط به زبان انگلیسی و ترجمه

آشنایی با تحقیق و جمع‌آوری مطالب

تخصص کافی در یک یا چند موضوع برای نوشتن (مثل مارکتینگ، گردشگری، تجهیزات دیجیتال، آشپزی، ارزهای دیجیتال و..)
آیکون تولید محتوا یکی از مشاغل اینترنتی

  • همکاری در فروش

هر تصور منفی که دربارهٔ همکاری در فروش یا فروش پورسانتی به‌شکل سنتی دارید، دور بریزید! همکاری در فروش در بستر آنلاین، خیلی ساده‌تر از روش سنتی آن است. در این روش، دیگر نیاز نیست در گرمای تابستان و سرمای زمستان، ساعت‌ها از این مغازه به آن مغازه بروید یا چیزی را انبار کنید.

در سیستم همکاری در فروش آنلاین، شما فقط نقش یک واسطه و معرف را بازی می‌کنید که دیگران را به خرید یک محصول، تشویق و ترغیب می‌کنید و بابت هر فروش موفق یا هر کلیک، پورسانت مشخصی را دریافت کنید.

  • مدیریت شبکه‌های اجتماعی

ارتباط برقرار کردن با افراد یک هنر است. برخی در این هنر خوب عمل می‌کنند و برخی عالی هستند و برخی …..! خودتان متوجه منظورم شدید.

ارتباط برقرار کردن با مشتریان کاری است که بسیاری از کسب و کارها وقت انجام آن را ندارند.

راه اندازی مشاغل آنلاین ویژه مادران ایرانی

خبر خوب این است که، علیرغم این‌که وقت ارتباط با مشتریان را ندارند ولی به کسی نیاز دارند که بتواند این بخش از کسب و کارشان را مدیریت کند و آن‌ها هم هزینه‌اش را پرداخت می‌کنند.

مهارت‌های ارتباطی خوب و به روز بودن در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، اسنپ‌چت، واین، پریسکوپ و غیره بسیار مهم هستند.

باید بدانید که هر پلتفرم برای چه گروهی از افراد جذابیت دارد و در هر یک از این جوامع ارتباطی چگونه باید حاضر شوید.

  • ویرایش ویدیو

اگر رایانه‌ای دارید که سخت افزار نسبتا قوی دارد، می‌توانید با یادگیری تخصص کار با نرم افزارهایی مثل پریمیر، افترافکت و حتی کمتاسیا، اقدام به ارائه خدمات ویرایش ویدیو به‌شکل فریلنسری و دورکاری کنید. در این خدمات باید برای کارفرمایان ویدیو بسازید یا ویدیوهایی که در اختیارتان قرار می‌دهند را ویرایش کرده و آنها را برش بزنید، به آنها زیرنویس اضافه کنید و… .

  • عکاسی کردن

شما به راحتی می‌توانید مهارت‌های عکاسی خود را به منع درآمدی خوبی تبدیل کنید. در زیر چند راه برای کسب درآمد خوب از مهارت عکاسی آورده شده‌اند:

  • عکس‌ها و ویدیوهای استوک خود را به صورت آنلاین بفروشید.
  • عکس‌های خود را چاپ کنید و آنها را از طریق فروشگاه‌های گالری بفروشید.
  • عکس‌های خود را در رویدادهای گالری شهر خود بفروشید.
  • عکس‌های خود را به مجلات بفروشید.
  • وب سایت خود را بسازید و عکس‌های خود را بارگذاری کنید و بفروشید.
  • خدمات عکاسی از رویداد (مانند مراسم عروسی) را ارائه دهید.
  • تخصص عکاسی را به دیگران آموزش دهید.
  • فروش تجهیزات عکاسی را در وبسایت شروع کنید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *