مشاوره کسب و کار و استارت آپ

مشاوره کسب و کار و استارت آپ

وب سایت های زیادی به تعریف استارت آپ پرداخته اند ما در اینجا یک تعریف ساده و کلی از استارت آپ می گوییم پس بهتر است با ما همراه شوید.

تعریف کلی از استارت آپ

استارت آپ به پروژه‌هایی گفته می‌شود که در جریان آن، یک ایده خام، به کمک تلاش و کوشش یک گروه به تولید یک محصول می‌انجامد و زمینه برای فروش آن محصول فراهم می‌شود.

اگر شما استارت آپ را یک کسب و کار جدید در نظر بگیرید، می بینید که جنبه روانی آن بیشتر به دلیل این است که انسان ها به دنبال چالش های جدید و دیده شدن هستند.

پس وقتی شخصی کسب و کار جدیدی راه اندازی می کند و این ریسک را می پذیرد در تصویر خود به این نتیجه می رسند که محصول تولید شده باعث دیده شدن و برند شدنشان می شود به همین دلیل سعی می کنند به شکل های مختلفی این کار را مطرح کنند.

اصلی ترین دلایلی که افراد به راه اندازی یک کسب و کار جدید و استارت آپ فکر می کنند شامل موارد زیر است

  • دیده شدن
  • تازه بودن
  • امتیازات دولتی برای استارت آپ ها
  • منحصر به فرد بودن
  • تمایل به رسیدن موفقیت از صفر تا صد
مشاوره کسب و کار و استارت آپ

مشاوره کسب و کار و استارت آپ

چرا بیشتر استارت آپ ها شکست می خورند؟

  • به زمان ارائه محصول توجه نکنید

اگر شما بهترین ایده راه هم در زمان نا مناسب ارائه دهید بدون شک استارت آپ شما با شکست مواجه می شود. مثلا ایده شما نیاز به یک تکنولوژی بالا و پیشرفته داشته باشد که هنوز در دسترس مردم قرار نگرفته است خب بدون شک این ایده در بین مردم استقبال نمی شود.

استارت آپ ها اگر بازاریابی و تبلیغات مناسبی نداشته باشند با شکست مواجه می شوند. به این نکته توجه داشته باشید همانقدر که در کسب و کار شما خدمات و کیفیت مهم است نحوه تبلیغات و بازاریابی آن نیز به مشتری هم نیز مهم است.

  • نداشتن تیم حرفه ای و کارآمد

23 درصد از استارت آپ ها به دلیل نداشتن تیم حرفه با شکست مواجه می شوند. به این نکته توجه داشته باشید شما از زمان شروع استارت آپ با چالش های زیادی روبه رو هستید که برای موفقیت بیشتر در آن باید در هر زمینه باید افراد حرفه ای را استخدام کنید.

  • اطلاعات کافی از بازار و نیازهای مشتری نداشته باشند

بسیاری از افراد در آغاز یک کسب و کار به دنبال رفع نیازهای خود هستند تا نیازهای جامعه. همین مساله بدون شک منجر به شکست کسب و کار شما خواهد شد.

  • انعطاف پذیر نیستید

یکی دیگر دیگر از مسائلی که باعث شکست شما در کسب و کارتان می شود عدم انعطاف پذیری تیم هست. ممکن است شما یک برنامه و مدل کسب و کار چند ساله برای ایده خود داشته باشید اما مدتی بعد از آغاز کار متوجه شوید که برنامه شما ایرادهایی دارد. اگر از تغییر بترسید و نتوانید بخش‌هایی از برنامه‌ی خود را تغییر دهید، استارت آپ شما با شکست مواجه خواهد شد.

  • با تیم خود رابطه خوبی نداشته باشید

اگر شما فکر می کنید هرچی بد اخلاق تر و سخت گیرتر باشید اعضای تیم از شما حساب می برند و کار خود را بهتر انجام می دهند سخت در اشتباهید و امکان شکست در کسب و کارتان زیاد است.  شما باید بتوانید روحیه همکاری، همدلی و کار گروهی را در میان اعضای تیم خود تقویت کنید، تا آن ها هم مانند خودتان با جان و دل برایتان کار کنند.

مشاوره استارت آپ یا کسب و کار به تیم استارت آپی نوپا شما کمک می کند تا ایرادات خود را پیدا و رفع کرده. پس جهت مشاوره و راه اندازی کسب و کار جدید با واحد پشتیبانی ما در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *