چرا به یک مشاوره تجارت الکترونیک در شغل خود نیازمندیم

چرا به یک مشاوره تجارت الکترونیک در شغل خود نیازمندیم؟

امروزه استفاده از فناوری های پیشرفته به نیازی روزانه تبدیل شده است. پیشرفت ها و فناوری ها در زمینه اینترنت و فضای مجازی موجب عدم نیاز حضور فیزیکی شده است و بیشتر معاملات از جمله پرداخت الکترونیکی، دستور خرید اینترنتی و همچنین دریافت خدمات پیچیده تر در دنیای مجازی امکان پذیر می باشد.
تجارت الکترونیک همانطور که قبلا در مقالات دیگر درمورد آن صحبت کرده ایم به هرگونه خرید و فروش از طریق اینترنت می گویند. تجارت الکترونیک فراتر از مرزها است.

معرفی مهم ترین دسته بندی های تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک مانند روش های تجارت سنتی دارای دسته بندی های متفاوتی است و تعریف های متفاوتی دارد. یادگیری هر یک از این تعاریف در نوع خود می تواند ارزشمند و تاثیر گذار باشد. راز موفقیت در تجارت یادگیری علوم پیشرفته یا مبتدی نیست بلکه باید بر نحوه پیاده سازی این علم تسط داشت.

دسته بندی های اصلی تجارت الکترونیک شامل موارد زیر است .

  • تجارت به تجارت –B2B شرکت‌هایی هستند که با یکدیگر تجارت انجام می‌دهند. مثال، تولیدکنندگانی که محصول خود را به توزیع‌کنندگان می‌فروشند و عمده‌فروشانی که محصولاتی را به خرده‌فروشان می‌فروشند.
  • تجارت به مصرف‌کننده –B2C تجارت‌هایی هستند که که از طریق فروشگاه‌های اینترنتی و بدون نیاز به هر گونه تعامل انسانی، کالاهایی را به عموم مردم می‌فروشند. این تصوری است که بیشتر عموم از مرم  «تجارت الکترونیک» دارند. مانند فروشگاه آمازون
  • مصرف‌کننده به تجارت –C2B در تجارت الکترونیک C2B، مصرف‌کنندگان پروژه‌ای با بودجه‌ای مشخص‌شده به صورت آنلاین ارسال می‌کنند و شرکت‌ها برای انجام آن پروژه، پیشنهاد قیمت می‌دهند. سپس مصرف‌کننده پیشنهادهای قیمت را بررسی می‌کند و شرکت مورد نظر خود را انتخاب می‌کند.

مصرف‌کننده به مصرف‌کننده –C2C این نوع تجارت، در تبلیغات دسته‌بندی‌شده‌ی آنلاین، انجمن‌ها یا بازارهایی انجام می‌شود که افراد در آن می‌توانند با یکدیگر، کالا خرید و فروش کنند

 

 

چرا به یک مشاوره تجارت الکترونیک در شغل خود نیازمندیم

چرا به یک مشاوره تجارت الکترونیک در شغل خود نیازمندیم

مشاوره در زمینه تجارت الکترونیک

مشاوره در زمینه تجارت الکترونیک با ارائه مهم ترین مسیر تجارت الکترونیک مانند بسیاری از کسب و کارهای دیگر، تنها بر اساس نیاز و نظر مصرف کننده و مشتری برای شما  برنامه ریزی می کند و هدایت می کند.

مشاوره تجارت الکترونیک  به  یک مورد محدود نمی شود و موارد مختلفی را در بر می گیرد. مشاوره امکان گسترش کسب و کارها و هدایت یک کسب و کار به سمت موفقیت را برای شما فراهم می کند.

مشاوره تجارت الکترونیکی تمام ترفند ها و تیکنیک های لازم را برای افزایش ارتباط مشتریان . نحوه برخورد را در خیتار شما قرار می دهد. استفاده از این ترفند ها تضمین کننده آینده روشن تیم و همینطور در دست گرفتن بازار توسط شما و جلو زدن از رقبا است.

مشاوره تجارت الکترونیک شامل چه مراحلی است؟

مشاوره تجارت الترونیک شامل مراحل مختلفی است که به طور کلی به منظور برنامه ریزی و طراحی یک مسیر ویژه تبلیغاتی ارائه می گردد. بررسی بهترین راهکارهای ورود به بستر تجارت الکترونیک با هدف تاثیرگذاری در مصرف کنندگان از جمله امتیازاتی است که مشاوره تجارت الکترونیک در اختیار گروه های مختلف قرار می دهد.

  • کاهش هر نوع ریسک در سرمایه گذاری به واسطه ارتباط با مشاور تجارت الکترونیک از جمله مواردی است که می توان به عنوان مهم ترین عامل در درک اهمیت روش ورود به بستر تجارت حرفه ای به آن اشاره کرد.
  • بهره مندی از ظرفیت های کوچک یا بزرگ در تجارت الکترونیک امروزه بیش از هر زمان دیگری می تواند علت خلق انگیزه برای فعالیت گروه های مختلف به شمار آید. بکارگیری نوآوری ها و فنون موثر در تجارت الکترونیک، از جمله مواردی است که اطلاع از نحوه اجرای آن نیازمند تخصص و مهارت خاصی است.

این تخصص صرفا در اختیار کارشناسان و مشاورین تجارت الکترونیک بوده و به همین علت ارتباط با این مشاورین باید به عنوان یک اولویت بسیار مهم شناخته شود. مشاهده نتایج مالی و همچنین نتایج فنی مثبت در صورت عملکرد صحیح یک تیم در حوزه تجارت الکترونیک، موضوعی است که می تواند میزان تاثیرگذاری در بین رقبا را تعیین کند.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *