تجارت الکترونیک در صادرات چه نقشی دارد؟

تجارت الکترونیک در صادرات چه نقشی دارد؟

جهانی‌شدن رشد سریع  تکنولوژی یکی از خصوصیات دنیای امروز بوده و باعث چالش در سازمان‌ها و کشورها شده؛ بنابراین نمی‌توان به‌راحتی از کنار چنین تحول و امر مهمی گذشت.

جالب است بدانید تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات نیز نقش پر رنگی در توسعه یا عقب ماندن کشورها و سازمان‌ها دارند و در کنار آن‌همه، جنبه‌های زندگی فردی و اجتماعی افراد را تحت پوشش خود قرار می‌دهند. تجارت الکترونیک یکی از همان جنبه‌های متأثر از تکنولوژی در حوزه اقتصاد و بازرگانی و صادرات است.

تجارت الکترونیک در صادرات چه نقشی دارد؟

تجارت الکترونیک در صادرات چه نقشی دارد؟

تجارت الکترونیک چیست؟

ساده ترین تعریفی که از تجارت الکترونیک می توان گفت  این است که به هرگونه خرید و فروشی که از طریق وسائل الکترونیکی مانند تلوزیون، تلفن همراه، لپ تاپ، کامپیوتر انجام می شود .

تجارت الکترونیک به شامل مجموعه ای از راهکارها برای جذب مشتری از طریق وب سایت و شبکه های اجتماعی است که فقط با داشتن این ابزارها کاری برای کسب و کار شما انجام نمی دهد مگر اینکه با راهکارهای برند سازی، سئو و بهینه سازی، تبلیغات تجارت الکترونیک آشنا باشید و بشناسید.

تجارت الکترونیک یک امر ضروری است:

تجارت الکترونیک یکی از امور ضروری قرن 21 می‌باشد و انجام امور تجاری به‌صورت آنلاین و با استفاده از شبکه جهانی اینترنت نقش مهمی در تسهیل مبادلات داخلی و بین‌المللی کشورها ایفا می‌کند.

تجارت الکترونیک در صادرات چه نقشی دارد؟

تجارت الکترونیکی به کسب و کارهای تجاری محلی این اجازه را می‌دهد که به بازارهای جهانی وصل شوند و درنتیجه تولید ناخالص داخلی و صادرات خود را افزایش دهند و به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهد در هر زمان و هر مکانی تنها با اتصال به اینترنت معاملات و خیلی کارهای دیگر را نیز انجام دهند.

با استفاده از تجارت الکترونیک می‌تواند موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کارایی بیشتر عملیات تجاری بنگاه‌های تولیدی را فراهم آورده و در نهایت موجبات افزایش توان رقابتی و رشد اقتصادی به وجود آورد.

امروزه تجارت الکترونیک فرصت‌ها و تهدیدهای رقابتی بسیاری برای سازمان‌ها و کشورهای مختلف به وجود آورده، به طوری که کمتر شرکت یا سازمان تجاری پیدا می‌شود که با این نام‌آشنا نباشد یا از آن استفاده نکند. لذا وجود این مزیت رقابتی باعث شده تا بسیاری از این شرکت‌ها و سازمان‌ها تجارت الکترونیک را به خدمت گرفته و برای رشد و توسعه اقتصادی از آن بهره‌مند شوند.

تجارت الکترونیک در صادرات چه نقشی دارد؟

تجارت الکترونیک در صادرات چه نقشی دارد؟

دلایل عقب ماندن سازمان ها در تجارت الکترونیک

  • آشنا نبودن مدیران با تجارت الکترونیک

یکی از مهم ترین دلیل های و موانع تجارت الکترونیک آشنا نبودن مدیران شرکت های تجاری و صادراتی با فناوری ها و مزیت های تجارت الکترونیک است. شرکت های تجاری و صادراتی باید در راستای شناسایی اینترنت و تجارت الکترونیک گام بزرگی بردارند و برای تقویت فعالیت های صادراتی، مشتریان جدید صادراتی خود را از طریق اینترنت پیدا کنند.

مدیران شرکت های می توانند با مشاوران تجارت الکترونیک در تمامی زمینه ها کمک بگیرند.

  • هزینه ها و امنیت:

یکی دیگر دلیل های و موانع تجارت الکترونیک هزینه ها و امنیت است که مدیران برای خود می سازند تا کمتر از تجارت الکترونیک برای توسعه اقتصادی استفاده کنند یا اصلا استفاده نکنند.  زمانی این اتفاق رخ می دهد که مدیران آشنایی کافی با تجارت الکترونیک و اینترنت نداشته باشند در این صورت بدون شک در محاسبات خود دچار مشکل می شوند. تصور این مدیران که آگاهی کافی از تجارت الکترونیک ندارند این است که استفاده از اینترنت هزینه های زیادی به همراه دارد و در آینده امنیت شرکت از بین می رود.

بهتر است مدیران کسب و کار ها و شرکت های کوچک با نحوه ی کار شرکت های بزرگ و حوزه فعالیت آن ها آشنا شوند تا متوجه نقش تجارت الکترونیک در توسعه اقتصادی و صادرات شوند.

امروزه تنها از طریق اینترنت، بازاریابی و تبلیغات می توان به خواسته ها و نیازهای بیشمار مشتریان پاسخ داد من سجاد صالح پور می توانم به شما در زمینه های بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ، تجارت الکترونیک، راه اندازی کسب و کار و … به شما مشاوره و آموزش دهم.

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *