ارائه مشاوره تخصصی تجارت الکترونیک و فروش

ارائه مشاوره تخصصی تجارت الکترونیک و فروش

با سلام آیا شما هم می خواهید با روش های فروش و سرمایه گذاری موفق آشنا شوید؟ پس تا پایان این مطالب با ما همراه باشید.

کارشناس فروش به چه کسی می گویند؟

کارشناس فروش به کسی گفته می شود که وظیفه معرفی محصولات را به مشتریان بالقوه دارد و در زمینه های فروش و افزاریش میزان فروش فعالیت می کند. این کار می تواند هم از طریق بازاریابی تلفنی و هم به صورت حضوری باشد.

وظایف کارشناس فروش چیست ؟

شناسایی مشتریان بالقوه

کارشناس فروش باید مشاریان بالقوه را شناسایی کند. البته این کار اصولا توسط خود شرکت صورت می گیرد، اما اگر انجام نشد، کارشناس باید بتواند بررسی ها و سرچ های لازم را انجام دهد و لیستی از مشتریان احتمالی را شناسایی و تهیه کند.

مشخص کردن هدف فروش

فروشنده باید برای فروش خود هدف داشته باشد. یعنی مشخص کند این فروش سالانه، فصلی یا ماهانه است.

برنامه ریزی

بدون برنامه ریزی نمی توان به اهداف خود رسید، کارشناسان فروش باید برای خود برنامه ریزی داشته باشد و طبق همان پیش برود تا به اهداف خود برسد.

پاسخگویی و مشاوره به مشتریان

کارشناسان فروش بیشتر وقت خود را با مشتریان می گذارنند پس شما باید بتوانید مانند یک مشاوره حرفه ای به سوالات مشتریان پاسخ بدهید.

کارشناس فروش باید روش های متقاعد سازی آشنا باشد تا با استفاده از این تکنیک ها بتواند محصولات و خدمات را به شکلی به مشتری معرفی کند که این صحبت ها منجر به فروش شود.

پیگیری

یکی از اموری که خیلی اهمیت دارد در بخش فروش پیگیری است.بسیاری از مشتری ها برای نهایی شدن خرید نیاز به پیگیری دارند. یک کارشناس فروش حرفه ای باید در زمان های مناسب پیگیر خرید مشتری شود.

عقد قرارداد

در برخی از سازمانها کار عقد قرارداد با کارشناس فروش است. کارشناس فروش باید مطابق قراردادها سازمانش، با مشتری ها قرارداد امضا نماید.

ارائه مشاوره تخصصی تجارت الکترونیک و فروش

ارائه مشاوره تخصصی تجارت الکترونیک و فروش

 

تجارت الکترونیک چیست؟

به زبان ساده هرگونه خرید و فروشی که از طریق وسائل الکترونیکی مانند تلوزیون، تلفن همراه، لپ تاپ، کامپیوتر انجام می شود تجارت الکترونیک گفته می شود.

 

مزایا و معایب تجارت الکترونیک  برای کسب و کارها

مزایا تجارت الکترونیک برای کسب و کارها

  1. افزایش پایگاه مشتریان

پایگاه خرید مشتریان از اصلی ترین دغدغه ها برای کسب و کار ها است. کسب و کارهای آنلاین دیگر نیاز نیست نگران برخوردار بودن از بهترین ویژگی های شهر خود باشند. به دلیل اینکه مردم از سراسر جهان به محصولات آن ها دسترسی دارند و می توانند هر زمان برای خرید بازگردند.

  1. تراکنش های فوری

در تجارت الکترونیک دیگر نیازی نیست نگران نقد شدن چک ها یا انتظار 30 روزه برای نقد شدن انواع دیگر پراخت ها باشید.

  1. دسترسی 24 ساعته در تمامی طول سال

اگر هوا برفی باشد، جاده ها بسته باشند و حتی مغازه ها به هر دلیلی تعطیل باشند باز هم تجارت آنلاین 24 ساعته و در تمام طول سال برای مشتریان باز و آماده ارائه خدمت است.

  1. افزایش فروش

کسب و کارهای آنلاین دیگر نیاز اداره کردن و اجاره یک فروشگاه را ندارند و می توانند با فروش بیشتر با سود بالاتری داشته باشند.

معایب تجارت الکترونیکی برای کسب و کار ها

  1. مسائل امنیتی

اگرچه کسب و کار ها اقدامات زیادی برای امنیت سایت خود انجام می دهند اما با این وجود همیشه نگران هک شدن هستند.

  1. خدمات پس از فروش و ارجاع محصولات

زیرساخت های کسب و کارهای اینترنتی باید کاملا بی عیب و نقص باشند. این امر نیز هزینه هایی را به همراه دارد زیرا مشتریانی هستند که پس از تحویل گرفتن کالا، از کیفیت آن راضی نبوده و کالا را ارجاع می‌دهند.

  1. نگهداری مستمر

وقتی کسب و کاری را آغار می کنید باید برای پابرجا ماندن آن سایت آماده تغییر باشد و دائم در حال بروز رسانی یا در صورت نیاز جایگزینی باشید.

باتشکر از اینکه تا پایان این مطالب با ما همرا بوده اید امیدوارم مطالب فوق برای شما مفیده بوده باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، راه اندازی کسب و کار خود و مشاوره با واحد پشتیبانی ما در ارتباط باشید.

 

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *