تجارت الکترونیک چه مزایا و معایبی دارد؟

تجارت الکترونیک

به زبان ساده هرگونه خرید و فروشی که از طریق وسائل الکترونیکی مانند تلوزیون، تلفن همراه، لپ تاپ، کامپیوتر انجام می شود تجارت الکترونیک گفته می شود.

 مزایا و معایب تجارت الکترونیک

  1. صرفه جویی در زمان

با تجارت الکترونیک هرجا و هر زمان که نیاز داشته باشید می توانید خرید خود را انجام دهید و دیگر نیازی نیست ساعت ها به دنبال وسیله مورد مغازه هارا جستجو کنید. فروشگاه های انلاین تمامی محصولات خود را با کاربران به اشتراک می گذارند به همین دلیل خرید و انتخاب برای مشتریان آسان تر می شود.

  1. قدرت انتخاب بیشتر

در تجارت الکترونیک مشتری می تواند بدون نیاز به رفتن از مغازه ای به مغازه دیگر اجناس و کالاها را با یکدیگر مقایسه کنند و متوجه شوند کدام فروشگاه بهترین قیمت را ارائه می دهد و در آخر بهترین انتخاب را بدون هیچ محدودیتی انجام دهند. در فضای واقعی هر مغازه فضای محدودی دارد اما همان مغاره در فضای مجازی می تواند کل انبار خود را ارائه دهد.

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک

  1. راحتی در مقایسه

در تجارت الکترونیک مقایسه دو به دو یا دو به چند به راحتی قابل انجام است. وقتی کالایی را انلاین عرضه می کنند، تمامی مشخصات و ویژگی های آن گفته می شود و شما می توانید از هر نظر اجناس را بایکدیگر مقایسه کنید و درصورت اطمینان خرید خود را ثبت کنید.

  1. راحتی در یافتن برسی ها و نظرات سایر مشتریان

آنلاین شاپ ها یا شرکت ها به دلیل بالا بودن رقابت از شما می خواهند که نظرات سایر مصرف کنندگان را نگاهی بیاندازید. نظرات مثبت و منفی در هر فروشگاهی وجود دارد شما می توانید از دلایل کسانی که محصول را دوست نداشته اند آگاه شوید.

  • مزایا تجارت الکترونیک برای کسب و کارها

  1. افزایش پایگاه مشتریان

پایگاه خرید مشتریان از اصلی ترین دغدغه ها برای کسب و کار ها است. کسب و کارهای آنلاین دیگر نیاز نیست نگران برخوردار بودن از بهترین ویژگی های شهر خود باشند. به دلیل اینکه مردم از سراسر جهان به محصولات آن ها دسترسی دارند و می توانند هر زمان برای خرید بازگردند.

  1. تراکنش های فوری

در تجارت الکترونیک دیگر نیازی نیست نگران نقد شدن چک ها یا انتظار 30 روزه برای نقد شدن انواع دیگر پراخت ها باشید.

  1. دسترسی 24 ساعته در تمامی طول سال

اگر هوا برفی باشد، جاده ها بسته باشند و حتی مغازه ها به هر دلیلی تعطیل باشند باز هم تجارت آنلاین 24 ساعته و در تمام طول سال برای مشتریان باز و آماده ارائه خدمت است.

  1. افزایش فروش

کسب و کارهای آنلاین دیگر نیاز اداره کردن و اجاره یک فروشگاه را ندارند و می توانند با فروش بیشتر با سود بالاتری داشته باشند.

تجارت الکترونیک چیست؟

تجارت الکترونیک چیست؟

  1. حریم خصوصی و امنیت

بیش از آن که خرید خود را انجام دهید ابتدا از گواهی امنیتی مانند نماد الکترونیکی و … آن وبسایت را برسی کنید.

  1. کیفیت

یکی دیگر از معایب تجارت الکترونیک غیر قابل لمس بودن اجناس است و تنها بعد از خرید و تحویل اجناس می توان آنها را چک کرد.

  1. تاخیر در دریافت کالا

اگرچه در بیشتر موارد تحویل محصولات سریع صورت میگیرد اما باید آمادگی تاخیر در دریافت کالا را نیز داشته باشید.

  • معایب تجارت الکترونیکی برای کسب و کار ها

  1. مسائل امنیتی

اگرچه کسب و کار ها اقدامات زیادی برای امنیت سایت خود انجام می دهند اما با این وجود همیشه نگران هک شدن هستند.

  1. خدمات پس از فروش و ارجاع محصولات

زیرساخت های کسب و کارهای اینترنتی باید کاملا بی عیب و نقص باشند. این امر نیز هزینه هایی را به همراه دارد زیرا مشتریانی هستند که پس از تحویل گرفتن کالا، از کیفیت آن راضی نبوده و کالا را ارجاع می‌دهند.

  1. نگهداری مستمر

وقتی کسب و کاری را آغار می کنید باید برای پابرجا ماندن آن سایت آماده تغییر باشد و دائم در حال بروز رسانی یا در صورت نیاز جایگزینی باشید.

 

برای اطلاعات و راهنمایی در راه اندازی تجارت آنلاین و فروشگاه اینترنتی خود با واحد پشتیبانی تجارت الکترونیک پارسه تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *