راهکارهای تجارت الکترونیک در بازار

راهکارهای تجارت الکترونیک در بازار

محیط تجارت امروز به دلیل قابل حمل بودن گوشی های همراه، لبتاب ها و فراگیر شدن تبلت ها با سرعت بالای اینترنت و دسترسی آن در هر نقطه ای، امروزه به شدت دچار دگرگونی شده است. این محیط جدید بسیار پویا و پر از ایده های جدید است. تجارت به سبک جدید بسیار مورد توجه شرکت ها و تقریبا تمامی کسب و کار ها در سراسر دنیا قرار گرفته است.

من سجاد صالح پور  مشاوره و مدرس تجارت الکترونیک هستم پس با من در این مقاله همراه باشید تا درمورد تجارت الکترونیک، راهکارهای تجارت الکترونیک و انواع آن آشنا شویم.

تجارت الکترونیک چیست؟

به طور کلی هر نوع خرید و فروش اینترنتی و آنلاین را تجارت الکترونیک می گوییم. در حقیقت هر معامله ای که در بستر اینترنت انجام شود تجارت الکترونیک است، از خرید و فروش های خرده و جزئی گرفته تا صادرات و واردات تجارت الکترونیک به حساب می آید.

بهتر است بدانید تجارت الکترونیک شامل تمام جنبه های تجارت مانند: خرید، فروش، تهیه و جابه جایی کالا و البته خدمات پس از فروش و حتی پشتیبانی سایت می شود.

راهکارهای تجارت الکترونیک در بازار

راهکارهای تجارت الکترونیک در بازار

انواع تجارت الکترونیک

تجارت فروشنده با مصرف کننده B2C: زمانی می گوییم تجارت B2C است که یک سمت معامله سازمان و در سمت دیگر یک مصرف کننده باشد. تقریبا تمامی فروشگاه های اینترنیت که از آن ها خرید می کنیم و یا داد و ستدهایی که از طریق اینترنت صورت میگیرد  از نوع B2C است و تقریبا همه ی ما حداقل یک بار آن را تجربه کرده ایم و پر کاربرد ترین نوع معامله تجارت فروشنده با فروشنده است.

تجارت مشتری با مشتری C2C: تجارت الکترونیک مشتری با مشتری زمانی صورت می گیرد  که در هر دو طرف معامله مشتری ها قرار گرفته باشند. مثلا زمانی که شما محصول خود را به صورت مستقیم در آگهی یا کالاهای دست دوم فروشی قرار می دهید و می فروشید در دسته تجارت الکترونیک از نوع C2C قرار می گیرید. یعنی هر دو طرف معامله فروشنده هستند و سازمانی یا شرکتی در کار نیست.

تجارت دولت با مشتریان G2C: نوعی تجارت الکترونیکی است که بین دولت با مردم صورت میگیرد. مثال: دولت الکترونیک یا داد و ستد سازمان ها با مردم یک نوع تجارت G2C است.

تجارت الکترونیکی دولت ها با دولت ها G2G: این نوع تجارت بین دولت صورت میگیرد. برای مثال: انواع صادرات و واردات کشور مانند خرید و فروش نفت از نوع تجارت G2G است.

راهکار های تجارت الکترونیک در بازار

راهکارهای تجارت الکترونیک به تمامی روش هایی گفته می شود  برای رسیدن به بالاترین سود و تثبیت موقعیت کاری شما، بین رقبا یافتن این روش ها و استفاده از آن ها به ایجاد ارتباط موثر بین کاربران و مشتریان کمک می کند. بدست آوردن و استفاده از این راهکارها نیازمند علم، تجربه، دانش، نیازسنجی، مخاطب شناسی و درک درست از زمینه های متفاوت شغلی و رقابتی است.

راهکارهای تجارت الکترونیک در بازار

راهکارهای تجارت الکترونیک در بازار

بهتر است قبل از راه اندازی کسب و کار خود به موارد زیر توجه داشته باشید تا احتمال شکت خود را به صفر برسانید:

  • هدف خود را مشخص کنید.
  • بستر فعالیتتان را بشناسید.
  • با قوانین بین المللی آشنا شوید و راهکارهای آن را بشناسید
  • فرصت ها و چالش هایی که بر سر راهتان قرار دارد را بررسی کنید
  • نقاط ضعف و قدرت خود را بشناسید.
  • از ارتکاب اشتباهاتی که منجر به شکستتان می شود بپرهیزید
  • به هدف خود ایمان داشته باشید.
  • بررسی کنید که چه زمانی نیاز است تا کار شما به ثمر برسد.

سجاد صالح پور مشاوره و مدرس تجارت الکترونیک

بهتر است بدانید در دنیا امروز تنها از طریق اینترنت، بازاریابی و تبلیغات می توان به خواسته ها و نیازهای بیشمار مشتریان پاسخ داد من سجاد صالح پور می توانم به شما در زمینه های بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ، تجارت الکترونیک، راه اندازی کسب و کار و … به شما مشاوره و آموزش دهم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *