راهکارهای تجارت الکترونیک و صادرات الکترونیک در بازار

راهکارهای تجارت الکترونیک و صادرات الکترونیک در بازار

تجارت الکترونیک در قرن 21 با افزاایش بهره وری و رقابت در بین شرکن ها و سازمان ها ضمن دسترسی بیشتر به بازارهای گسترده و بدون هیچگونه تعطیلی در برگیرنده میلیون ها مصرف کننده با ترجیحات متفاوت موفق گردیده با ایجاد فرصت های جدید کسب و کار هزاران خدمت و محصول را در بازاری نیمه کارا وارد عرصه رقابت کند و کلی مبادلات سنتی را به نفع خود تغییر دهد.

تجارت الکترونیک چیست؟ تعریف تجارت الکترونیک از دیدگاه های مختلف

تجارت الکترونیک از دیدگاه ارتباطات: رساندن کالاها و خدمات، اطلاعات یا پرداخت پول از طریق شبکه های کامپیوتری و یا هر وسیله الکترونیکی را تجارت آنلاین می گویند.

تجارت الکترونیک از دیدگاه فرایند تجارت: تجارت آنلاین کاربرد فناوری در فرآیند تجارت می باشد.

تجارت الکترونیک از دیدگاه خدمات: تجارت الکترونیکی خدمتی است که نیازهای  مصرف کننده شخصی و شرکت را راستای رسیدن به کالا مد نظرو کیفیت مناسب و سرعت بالا در خرید با هزینه کمتر را محقق ساخته است.

تجارت الکترونیک از دیدگاه بازار : تجارت آنلاین توانایی خرید و فروش، عرضه و درخواست کالاها، مبادله محصولات و خدمات  از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی دیگر را فراهم می کند.

راهکارهای تجارت الکترونیک و صادرات الکترونیک در بازار

راهکارهای تجارت الکترونیک و صادرات الکترونیک در بازار

تجارت الکترونیک از دیدگاه بازار:

سمت بازار تجار الکترونیک شامل موسسات تجاری، مصرف کنندگان و مشتریان با تقاضای افزایش سود، کاهش هزینه ها، بالا بردن کیفیت خدمات و… بر روی تجارت الکترونیک سرمایه گذاری می کنند. تجارت الکترونیک برای مصرف کنندگان (بازار) مزایا زیادی داشته است.

  • افزایش امکان انتخاب ها

تعداد فروشگاه هایی که بر روی اینترنت قابل مشاهده هستند بیشتر از مغازه هایی است که در محله ها حتی محله خای پر جمعیت وجود دترد. با داشتن فروشگاه بر روی اینترنت یک مشتری می تواند به صورت آنلاین از طریق مغازه ای در شهر یا کشور دیگر خرید نمایدو

  • قیمت و هزینه های پایین تر

خریدارانی که از ظریق اینترنت اقدام به خرید کالایی می کنند معمولا نسبت به خرید و معاملات سنتی قیمت پایین تری در ازای هر معامله پرداخت می کنند.

  • افزایش رفاه اجتماعی

خیلی از خریداران به دلیل راحتی بیشتر از اینترنت خرید می کنند. خرید از اینترنت باعث صرفه جویی در زمان می شود مشتریان نیازی به خروج از خانه ندارند و حتی نیاز نیست صبر کنند تا مغازه ها باز شوند. برای راحتی بیشتر مشتریان بسیاری از سایت ها سفارش ها را همان روز یا طی چند روز به دست مشتری می رسانند. این امر باعث پایین امدن سطح عمومی قیمت ها و در نتیجه منجر به کاهش هزینه ها در مبادله می شود و به نوبه خود باعث افزایش مصرف و در نهایت باعث رفاه اجتماعی می شود.

  • امکان تولید سفارشی:

شما می توانید به فروشگاه های آنلاین سفارش کالای مورد نظر را بدهید در صورت امکان برای شما آماده می کنند.

موانع چالش های تجارت الکترونیک در بازار ایران

فقدان زمینه های حقوقی لازم
محدودیت خطوط ارتباطی و سرعت پایین آن ها در انتقال داده ها
نبود شبکه اصلی تجارت الکترونیکی در کشور و سخت افزار و نرم افزار مربوط به آن
عدم اطلاع کافی موسسه های داخلی از مزایا تجارت الکترونیک
کمبود دانش و فرهنگ استفاده از تجارت الکترونیک
نداشتن امنیت لازم برای انجام مبادلات الکترونیک و محرمانه ماندن اطلاعات

راهکارهای تجارت الکترونیک و صادرات الکترونیک در بازار

راهکارهای تجارت الکترونیک و صادرات الکترونیک در بازار

شما می توانید قبل از شروع کار تجارت خود در بازار از مشاوره کمک بگیرید:

وظیفه اصلی مشاوره تجارت الکترونیک ایجاد ارتباط بین کسب و کارها و فضای آنلاین است. مشاور تجارت الکترونیک به کسی گفته می شود که دانش، تخصص، تجربه و توانایی تبدیل کسب و کار سنتی به کسب و کار اینترنتی را دارد و از طریق ابزارهای تجارت می تواند مشتریان بیشتری به کسب و کار جذب نماید.

 

باتشکر از اینکه تا پایان این مطالب با ما همرا بوده اید امیدوارم مطالب فوق برای شما مفیده بوده باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، راه اندازی کسب و کار خود، تجارت الکترونیک و مشاوره با واحد پشتیبانی ما در ارتباط باشید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *